FAQ

Tutaj staramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawane nam pytania organizacyjne dotyczące kursów w Scool. Jeżeli masz pytania dotyczące organizowanych przez nas egzaminów PEIC, zajrzyj do sekcji FAQ na podstronie Certyfikaty.

To nasza specjalność! Od 2001 roku prowadzimy kursy językowe dla dzieci.

W Scool zatrudniamy lektorki, które po prostu lubią pracę z dziećmi. Nasz zespół stale się dokształca i rozwija. Zawsze jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami w metodyce i wybieramy z nich to, co pasuje do formuły naszych zajęć. Postanowiłyśmy nie ograniczać inwencji naszych lektorek licencjonowanymi metodami dostępnymi w wielu szkołach językowych. Uczenie dzieci stanowi oczywiście duże wyzwanie, ale to nasza specjalność i sprawia nam ogromną satysfakcję i przyjemność. Nasze grupy dziecięce często kontynuują naukę przez wiele lat w tym samym składzie, co daje lepsze długofalowe efekty, a my z radością patrzymy jak nasi uczniowie rosną i się rozwijają.

Nasi lektorzy mówią do dzieci w każdym wieku w języku nauczanym. To metoda naturalna, która doskonale sprawdza się w uczeniu najmłodszych. Uczymy poprzez gry, zabawy, piosenki, rymowanki, wykonywanie zadań, czasami również prace plastyczne, a nasze zajęcia zawsze opierają się na najlepszych, nowoczesnych podręcznikach. Dążymy do tego, żeby nasi uczniowie byli cały czas zaangażowani i chętnie uczestniczyli w lekcji.

Oprócz tradycyjnych ćwiczeń zachęcamy naszych uczniów do korzystania z aplikacji dostępnej do każdego podręcznika. Kody aktywacyjne znajdują się na okładce książki. Zazwyczaj rodzic pomaga w aktywacji i wspiera dziecko podczas pierwszego użycia. Pomocą dla rodziców służy nasz metodyk.

Rozwijamy umiejętności językowe (speaking, listening, reading, writing) oraz przygotowujemy do matury i certyfikatów.

Nasza młodzież wie dlaczego chce się uczyć języka obcego. Wyjazd za granicę z rodzicami lub na stypendium, dobre oceny w szkole średniej, przygotowanie do matury rozszerzonej lub egzaminu międzynarodowego albo chęć pracy w zagranicznej firmie to najpopularniejsze powody. Staramy się, aby każdy mógł osiągnąć swój cel i dlatego pracujemy w małych i dobrze dobranych grupach.

Przed rozpoczęciem kursu zwykle prosimy o rozwiązanie testu poziomującego, żeby dobrze dobrać poziom podręcznika. Nasze podręczniki zawierają elementy egzaminacyjne, w ten sposób uczniowie oswajają się od początku z typami zadań maturalnych. Gramatykę, która jest wymagana w szkole staramy się podawać w przystępny sposób i ćwiczyć w praktycznych sytuacjach komunikacyjnych. Kładziemy szczególny nacisk na komunikację - młodzi ludzie lubią i będą podróżować, a język obcy z pewnością im to ułatwi.

„Nauczać to rozniecać ogień, a nie napełniać puste wiadro” – Heraklit

Naukę dorosłych rozpoczynamy od rozpoznania potrzeb. Nie łączymy młodzieży z dorosłymi i osób przygotowujących się do egzaminu z tymi, którym zależy na konwersacjach.

Konwersacje to bardzo przyjemne zajęcia. Przez półtorej godziny nasi lektorzy stwarzają różnorodne sytuacje komunikacyjne, aby zachęcić naszych słuchaczy do mówienia. Bazujemy na podręczniku, ponieważ daje on możliwość szybkiego powtarzania przerobionego materiału i powracania do trudniejszych tematów. Poza tym korzystamy ze stale uaktualnianych materiałów on-line (np. news in levels, videos in levels, pinterest) oraz popularnych aplikacji internetowych (quizet, quizizz, kahoot, wordwall, memrise).

Wierzymy, że nauczanie przyjazne mózgowi przynosi lepsze efekty i dlatego odwołujemy się do ciekawości poznawczej naszych kursantów, a jednocześnie staramy się stworzyć bezpieczną i przyjazną atmosferę sprzyjającą przyswajaniu materiału. Zachęcamy do zadawania pytań i samodzielnego poszukiwania ciekawych stron językowych.

Ustalamy liczbę miejsc w grupach zależnie od lokalizacji.

W większości grup w filiach stacjonarnych jest 4-8 miejsc.

Liczebność grup jest inna we współpracujących z nami szkołach i przedszkolach, gdzie dostępność sal w atrakcyjnych wczesnych godzinach zaraz po lekcjach jest bardzo ograniczona. W takich przypadkach zwiększamy liczbę miejsc w grupie, żeby móc zaproponować zajęcia w możliwie najwcześniejszych godzinach po lekcjach.

Dzieci uczą się zwykle w grupach od 6 do 10 osób, co zapewnia odpowiednią dynamikę pracy, a jednocześnie daje im możliwość pracy w tej samej grupie przez wszystkie lata nauki. Dziecko w takiej grupie, o wyrównanym poziomie uczy się więcej niż w grupie bardzo małej, o często zmieniającym się składzie. Grupy dziecięce uczą się z nami przez wiele lat – od szkoły podstawowej nawet do matury.

Zapisać można się przez cały rok! Zaznaczamy, że w niektórych grupach może nie być w nich miejsc już na początku września i wtedy dana grupa jest zamknięta.

Najlepiej skontaktuj się z nami telefonicznie, pod numerem telefonu 609 606 951, albo zostaw numer do siebie w formularzu zgłoszeniowym. Każdy nowy zapis to dla nas indywidualna kwestia.

Większość zajęć grup kontynuujących na Smulsku i Retkini rozpoczyna zajęcia w połowie września. Inne filie stacjonarne, szkoły i przedszkola oraz nowe grupy ruszają zwykle od października.

Układanie planu w Scool to ekwilibrystyka  Nierzadko stajemy na głowie, żeby pogodzić potrzeby uczniów z możliwościami lokalowymi poszczególnych placówek i czasowymi lektorów. Prosimy o Waszą wyrozumiałość jeżeli grupa rusza później niż się spodziewaliśmy. Staramy się nie narzucać grafiku zajęć z góry i właśnie to indywidualne podejście do układania planu nas wyróżnia. Pochylamy się nad każdym uczniem, jego planem i możliwościami dotarcia na nasze zajęcia. Jest to ogrom pracy i często poświecenie wieczorów i weekendów, żeby zoptymalizować terminy dla Was!

Mamy oddzielne grupy dla młodzieży i dorosłych. Nie łączymy ich poziomami, bo zwykle mają różne cele i zainteresowania.

Dorośli i młodzież po zapisie odbywają krótką rozmowę z metodykiem, która pozwala nam poznać Wasze oczekiwania i „historię językową”, potem zwykle przesyłamy test poziomujący, który można bezstresowo wykonać w domu, samodzielnie sprawdzić i odesłać nam wynik.

W przypadku dzieci młodszych z zasady grupy są z jednego rocznika, u dzieci starszych często oznacza to mniejsze grupy na różnych poziomach zaawansowania, ale zwykle różnica w wieku uczniów w danej grupie to rok, a maksymalnie 2 lata.

U dzieci młodszych, jak wynika z naszych doświadczeń, testy poziomujące przynoszą zbyt często mylne rezultaty. Staramy się przeprowadzić bardzo szczegółową rozmowę z rodzicem, a jeśli w jej wyniku zaistnieje taka potrzeba zapraszamy dziecko na krótką rozmowę.

Z reguły nie organizujemy zajęć pokazowych  Uważamy, że rzadko odzwierciedlają one to, co rzeczywiście będzie się działo na zajęciach przez cały rok. Zamiast tego nie wiążemy umową przed rozpoczęciem zajęć. Nasz uczeń ma możliwość zmienić grupę lub wycofać się bez zobowiązań finansowych, jeżeli po pierwszych zajęciach coś mu nie odpowiada, chociaż nie jest to dla nas łatwe organizacyjnie.

Kurs obejmuje dwa semestry, z których każdy to pełne 15 tygodni odbytych zajęć. Semestr w Scool nie pokrywa się z półroczem/semestrem w szkole i kończy się inaczej dla różnych grup, zależnie od tego kiedy grupa zaczęła kurs oraz dnia tygodnia, w którym odbywają się zajęcia.

Drugi semestr rozpoczyna się po zrealizowaniu przez grupę określonej w umowie liczby zajęć.

Na przykład grupom piątkowym za względu na dni kalendarzowo wolne od pracy „przepada” więcej zajęć niż grupom spotykającym się w środę, dlatego drugi semestr zaczyna się u nich później, a w czerwcu pracują zwykle do końca roku szkolnego, podczas gdy grupy „środowe” kończą zwykle kurs na początku czerwca. Jeżeli w trakcie roku jakieś zajęcia były dodatkowo odwołane, poza dniami ustawowo wolnymi, to kurs wydłuża się o niezrealizowaną liczbę zajęć, lub ustalamy dodatkowe terminy na odpracowanie (które możemy realizować również w formie on-line).

Każda grupa spotykająca się raz w tygodniu ma w roku szkolnym 30 zajęć, a grupa spotykająca się dwa razy w tygodniu – 60.

Na zajęciach indywidualnych wszystko, również liczbę zajęć, ustalamy – indywidualnie!

Za semestr można zapłacić w dwóch ratach lub jednorazowo z góry, wtedy kwota jest nieco niższa. Oznacza to odpowiednio dwie albo cztery płatności w roku szkolnym.

O ile umowa nie stwierdza inaczej, terminy płatności w każdym roku szkolnym są następujące:

I semestr 
jednorazowo - do 12 X
w dwóch ratach – do 12 X i do 12 XII

II semestr 
jednorazowo - do 12 II
w dwóch ratach – do 12 II i do 12 IV

Możliwość zapłaty niższej ceny przysługuje wyłącznie na zajęciach grupowych, za płatność jednorazową, z góry za cały semestr, dokonaną w terminie do 12 X za I semestr i do 12 II za II semestr (chyba że umowa podaje inne terminy).

Cena przy jednorazowej opłacie za semestr widniejąca w cenniku i w umowie to kwota po rabacie, przysługującym za płatność z góry.

Nie stosujemy innych rabatów, ponieważ staramy się utrzymać jeden prosty cennik dla wszystkich. Nasze ceny są konkurencyjne. Staramy się uczciwie wyceniać swoje zajęcia, biorąc pod uwagę utrzymanie wykwalifikowanej kadry, ciągłe jej doszkalanie i inne ponoszone przez nas koszty.

To część idei Scool. Zależy nam na tym, żeby każdy mógł skorzystać z naszych kursów, a nie, żeby stworzyć ekskluzywny produkt. Dla nas szkoła językowa to dużo więcej niż biznes. Skupiamy się na uczeniu, a nie na reklamie.

Mamy jeden prosty cennik dla wszystkich. Wyceniamy swoje zajęcia uczciwie, biorąc pod uwagę utrzymanie dobrej kadry, ciągłe jej doszkalanie i inne ponoszone przez nas koszty.

Nie rozdajemy różnorodnych gadżetów reklamowych, nie stosujemy rabatów, które zawyżają ceny dla większości klientów, dając złudne uczucie OKAZJI tym, którzy kwalifikują się do tego, żeby skorzystać z rabatów.

Minimum formalności, wirtualne biuro od zawsze, małe nakłady na reklamę, nie wyskoczymy z Twojej lodówki, nie zobaczysz nas w mediach społecznościowych codziennie, dowiesz się od znajomych z polecenia, znajdziesz jeżeli szukasz, jesteśmy blisko, skupiamy się na nauczaniu.

Zależy nam na budowaniu relacji z klientem w dłuższej perspektywie czasowej. Uczymy rodziny, przyjaciół, współpracowników.

Na prośbę ucznia lub rodzica lektor przesyła informację jaki materiał został przerobiony na zajęciach. Jeżeli uczeń jest nieobecny dwa tygodnie lub dłużej, ma możliwość odpracowania zajęć. Możliwość odpracowania dotyczy wyłącznie nieobecności ZGŁOSZONYCH do biura Scool telefonicznie, najpóźniej w drugim tygodniu ich trwania. Biuro Scool prowadzi listę uczniów nieobecnych na zajęciach przez dłuższy czas i regularnie organizuje odpracowania w formie on-line.

Odpracowanie polega na uczestnictwie w dodatkowych zajęciach dla danej grupy wiekowej, prowadzonych w formie on-line (jedna lekcja za każde dwa tygodnie nieobecności). Jeżeli Scool nie ma możliwości zorganizowania takich zajęć proponujemy indywidualną konsultację z lektorem w formie on-line (30 minut za każde dwa tygodnie nieobecności).

Informujemy, że w Scool nie ma możliwości odliczeń za nieobecności na zajęciach grupowych.

Na zajęciach pojawia się inny lektor na zastępstwo, albo prowadzimy komplementarne zajęcia on-line, które są równoważne z zajęciami stacjonarnymi.

W przypadku braku możliwości przeprowadzenia zawartej w umowie liczby zajęć stacjonarnych, z przyczyn leżących po stronie Scool (np. choroba lektora) lub uczniów (ze względu np. na wycieczki i wydarzenia szkolne lub kwarantanny) organizujemy komplementarne zajęcia on-line, które są równoważne z zajęciami stacjonarnymi.

Uczeń indywidualny ma możliwość przełożenia terminu/odwołania zajęć trzy razy w semestrze. Warunkiem jest ZGŁOSZENIE takiej potrzeby dzień wcześniej do godziny 19. Nie ma możliwości odwołania/przełożenia zajęć po tym terminie, a w szczególności w dniu odbywania się zajęć.

Jeżeli uczeń nie pojawi się na zajęciach lub zgłosi swoją nieobecność w tym samym dniu, zajęcia przepadają, ponieważ Scool rezerwuje i opłaca czas lektorów, sprzęt, a w przypadku zajęć stacjonarnych również salę. Uczniowie indywidualni mogą wykorzystać wykupione przez siebie zajęcia do końca czerwca roku szkolnego, na który opiewa umowa. W szczególnych przypadkach, jeżeli strony umowy ustalą, że nie było takiej możliwości, zajęcia można wykorzystać do końca sierpnia danego roku.

Umowa w Scool obowiązuje na cały rok szkolny. Jeśli zaistnieje taka potrzeba można ją wypowiedzieć z zachowaniem 60-dniowego okresu wypowiedzenia, podczas którego uczeń może normalnie uczestniczyć w zajęciach. Wypowiedzenie wymaga formy pisemnej i należy je wysłać mailem na adres biuro@scool.edu.pl

Nasze zajęcia prowadzone są w oparciu o nowoczesne podręczniki. Jesteśmy partnerską szkołą wydawnictwa Pearson i dzięki temu mamy możliwość korzystania z wielu wspaniałych, cyfrowych narzędzi i materiałów dydaktycznych. Cena kursu nie obejmuje zakupu podręczników. Zapis na nasz kurs oznacza zobowiązanie do zakupu podręcznika. Nie wyrażamy zgody na korzystanie z kserowanych podręczników na naszych zajęciach. 

  • obowiązkowo włączona kamera pozwala nauczycielowi w pełni kontrolować pracę ucznia, a uczniom ułatwia interakcję
  • podręcznik w formie papierowej porządkuje i ułatwia pracę ucznia

Nasi uczniowie otrzymują w roku szkolnym dwa raporty z informacją o zrealizowanym materiale i opisową oceną swoich postępów. Dzieci otrzymują od nas na koniec roku dyplom, a dorośli certyfikat potwierdzający ukończenie kursu na danym poziomie, a w razie potrzeby z oceną poszczególnych sprawności językowych.

Tak  Do końca września pracujemy na Gimnastycznej 126, a od października 2022 zapraszamy na Łyżwiarską 2!  

Od WEBEMO  którego właściciele od lat są naszymi klientami! Polecamy i cenimy ich za profesjonalizm i elastyczność.